Dlouhá léta stát neinvestoval do obnovy silničních mostků. Pouze alibisticky, jako „chytrá horákyně“ označil každý takový most zákazovou značkou, že je na něj od určité hmotnosti omezen vjezd, avšak toto omezení dopředu neavizoval takzvanou návěstí. Tedy dostatečně dopředu nedal upozornění, že s těžkým autem se tudy projíždět nedá. Situace pak vypadala tak, že plně naložený kamion přijel před daný mostek, kde se již nemohl otočit a tak dále pokračoval v cestě. Výsledkem bylo, že se mostek stále víc ničil a nikdo nerespektoval pravidla. Stát, který neumístil návěsti, řidiči, kteří běžně projížděli zákazové značky, potažmo policie, která porušování dopravních předpisů nemohla postihovat. Takový stav je doposud v České Kamenici, Benešově nad Ploučnicí i Jílovém.
V Jílovém jsou problémové mostky hned tři. Ředitelství silnic a dálnic na výzvu krajského úřadu nechalo mostky staticky přezkoumat a nově na nich označí zákaz vjezdu vozidel těžších 15 tun, jedno vozidlo 32 tun a na nápravu 9 tun – vše mimo bus. Kdy o omezení budu nově informovat i návěsti v Děčíně, Ústí nad Labem a na D8. Toto nové dopravní značení bude od 16. 06. 2015, zatím na dobu jednoho roku. Současně byl společnosti Valbek zadán úkol vyprojektovat nové mostky. Do doby postavení nových mostků bude objízdná trasa po silnici E422, tedy přes Ústí nad Labem. Tato objízdná trasa byla v posledním roce dvakrát využita a dle vyjádření PČR i samotných dopravních firem nezpůsobila žádné dopravní komplikace.
O dost složitější je situace na pravém břehu Labe. Zde na silnici I/13 je v České Kamenici most s omezením 21 tun, pro jediné vozidlo 26 tun. Na silnici II/262 se nachází dva mostky s omezeným zatížením 26 tun respektive jedno vozidlo 32 tun. Zde tak pro plně naložené kamiony (cca 40 tun) neexistuje žádná jednoduchá objízdná trasa. Proto bude celá situace řešena ve spolupráci s krajem Středočeským a Libereckým. Nejprve je třeba rozhodnut, kudy vést objízdné trasy, kde umístit návěsti a pak začíst s projektováním nových mostků. Souběžně je však připravováno koncepční řešení kudy vést úplně novou silnici. Uvažuje se o třech variantách. Za tímto účelem společnost AF-CITYPLAN aktuálně dokončuje posouzení „I/13 Děčín – Nový Bor, optimalizace vedení trasy, technickoekonomická studie“.
Pro úplnost je nutno dodat, že je stále plánována přestavba mostku 13-083 v Děčíně, u Ovčího můstku. Tato přestavba byla plánována ve spojení s rozšířením přilehlé křižovatky ulic Teplická – Pivovarská. Toto rozšíření křižovatky se zadrhlo na výkupu pozemků. Vlastník žádá určit výkupní cenu vyhláškou města Děčína, avšak ŘSD nabízí cenu dle znaleckého posudku.
Patová situace přetrvává i u Vilsnické spojky – nové silnice z centra Děčína na Ústí nad Labem. Tento 5km dlouhý úsek byl za pana ministra Řebíčka „předražen“ o 300 milionů a tedy není vůle začít s realizací této stavby.
odkazy:
Děčínský deník: Kamiony zmizí z další silnice, mostky v Jílovém ty nejtěžší již neunesou
MF Dnes: ŘSD opraví mosty v Jílovém, kamiony budou dva roky jezdit přes Ústí
Děčínský deník: Další stopka pro kamiony, na dálnici musí podél Labe
MF Dnes: Jílové si užije rok bez kamionů, do opravy mostů mají zakázaný vjezd