Přivaděč v jednání 19.05.2015

Dne 19.05.2015 v zasedací místnosti primátorky Děčína proběhla prezentace prvních průběžných výsledků studie variant přivaděče D8 – Děčín.  Tuto studii zadala Hospodářská a sociální rada okresu Děčín spolu s městem Děčín, městem Jílové a Děčínským fórem. Na tuto studii přispěl i Krajský úřad, podnikatelé a fyzické osoby. Studie byla zadána na základě všeobecného nesouhlasu s variantou, kterou v současnosti prosazuje ŘSD – „tranzit centrem Pastýřská“ a jejím úkolem je doporučit trasu, která by byla šetrnější k lidem, městům, CHKO a přitom dopravně výhodná.

– jedná se o variantu po silnici E442  (na ÚL) v třípruhém uspořádání

– zelená (Vilsnice – Horní Jílové)

– upravená Chrochvická (v minulosti v části zamítnutá MŽP)

To co mohu z dnešního jednání prozradit je skutečnost, že všechny varianty jsou technicky proveditelné, realizovatelné v parametrech ČSN a se souvisejícími předpisy.  Záleží tedy na upřednostnění jednotlivých kritérií. Jenž jsou aktuálně zkoumány.

K ocenění použity cenové normativy:

____________E442_______Zelená_____Chrochvická

Cena stavby     1,14               4,63                 2,78

Cena rizik         0,12               1,35                 0,94

Celkem v mld.  1,26               5,98                 3,72

 

Varianta E442 – uspořádání 2+1

– pozitiva

  • zvýšení plynulosti dopravy
  • zvýšení možností pro předjíždění
  • zvýšení bezpečnosti
  • snížení dopr. nehod – asi o 30%
  • snížení rizika čelních a bočních srážek
  • snížení počtu křížení, úprava křižovatek (zrušení sjezdů, …)

– negativa

  • nepodaří se výše uvedená pozitiva realizovat v celém úseku (jen na polovině trasy)
  • není rozdělení pruhů svodidly – stále hrozí riziko čelních střetů
  • v Ústí n.L. bez stavebně dopravní změny

 

Varianta zelená

– pozitiva

  • vedeno extravilánem
  • malý počet křížení
  • zvýšení plynulosti dopravy
  • pokles intenzity dopravy na I/13 o 33%

– negativa

  • tunel – v případě uzavření (opravy, havárie…) – potřeba náhradní trasy po stávajících komunikacích
  • sklon tunelu 5% – riziko při velké rychlosti při klesání a stoupání – nehodovost

 

Varianta Chrochvická

  • totéž co varianta zelená
  • negativum je zde i velmi nízký pokles intenzity dopravy v ústí n.L – jen 4%

(Dále se zkoumá vliv na CHKO, zátopová území, emise atd. atd. – toto jsou jen první výstupy. Nikoli konečný výsledek.)

přínosy tras na ŽP

Děčínský deník o jednáníhttp://decinsky.denik.cz/zpravy_region/kudy-povede-dalnicni-privadec-ve-hre-jsou-tri-moznosti-20150520.html