Dne 19.05.2015 v zasedací místnosti primátorky Děčína proběhla prezentace prvních průběžných výsledků studie variant přivaděče D8 – Děčín. Tuto studii zadala Hospodářská a sociální rada okresu Děčín spolu s městem Děčín, městem Jílové a Děčínským fórem. Na tuto studii přispěl i Krajský úřad, podnikatelé a fyzické osoby. Studie byla zadána na základě všeobecného nesouhlasu s variantou, kterou v současnosti prosazuje ŘSD – „tranzit centrem Pastýřská“ a jejím úkolem je doporučit trasu, která by byla šetrnější k lidem, městům, CHKO a přitom dopravně výhodná.
– jedná se o variantu po silnici E442 (na ÚL) v třípruhém uspořádání
– zelená (Vilsnice – Horní Jílové)
– upravená Chrochvická (v minulosti v části zamítnutá MŽP)
To co mohu z dnešního jednání prozradit je skutečnost, že všechny varianty jsou technicky proveditelné, realizovatelné v parametrech ČSN a se souvisejícími předpisy. Záleží tedy na upřednostnění jednotlivých kritérií. Jenž jsou aktuálně zkoumány.
K ocenění použity cenové normativy:
____________E442_______Zelená_____Chrochvická
Cena stavby 1,14 4,63 2,78
Cena rizik 0,12 1,35 0,94
Celkem v mld. 1,26 5,98 3,72
Varianta E442 – uspořádání 2+1
– pozitiva
- zvýšení plynulosti dopravy
- zvýšení možností pro předjíždění
- zvýšení bezpečnosti
- snížení dopr. nehod – asi o 30%
- snížení rizika čelních a bočních srážek
- snížení počtu křížení, úprava křižovatek (zrušení sjezdů, …)
– negativa
- nepodaří se výše uvedená pozitiva realizovat v celém úseku (jen na polovině trasy)
- není rozdělení pruhů svodidly – stále hrozí riziko čelních střetů
- v Ústí n.L. bez stavebně dopravní změny
– pozitiva
- vedeno extravilánem
- malý počet křížení
- zvýšení plynulosti dopravy
- pokles intenzity dopravy na I/13 o 33%
– negativa
- tunel – v případě uzavření (opravy, havárie…) – potřeba náhradní trasy po stávajících komunikacích
- sklon tunelu 5% – riziko při velké rychlosti při klesání a stoupání – nehodovost
- totéž co varianta zelená
- negativum je zde i velmi nízký pokles intenzity dopravy v ústí n.L – jen 4%
(Dále se zkoumá vliv na CHKO, zátopová území, emise atd. atd. – toto jsou jen první výstupy. Nikoli konečný výsledek.)
Děčínský deník o jednání: http://decinsky.denik.cz/zpravy_region/kudy-povede-dalnicni-privadec-ve-hre-jsou-tri-moznosti-20150520.html