05:00 – přivítání
13.00 – doplnění volby finančního a kontrolního výboru
33:45 – nový jednací řád zastupitelstva
40:00 – odměny členů komisí a rad
1:02:20 – podnět pana Romana Balcara na přezkoumání vyhlášky města
1:08:00 – prodej pozemků
pan Bella Pavol, Bělá u Děčína (1:10:05)
diskuze
1:44:40 – paní Pavla Vacková – poděkování středisku městských služeb, brigáda v nemocnici, rozdělování funkcí
2:24:00 – paní Jana Férová – Děčínské fórum (přivaděč) – text viz. níže
2:50:30 – pan Miroslav Šefara – asistent poslance (přivaděč)
2:53:30 – paní Jarmila Marková – Děčínské fórum (přivaděč)
video
Vážená paní primátorko, vážení zastupitelé,
byla jsem pověřena Děčínským fórem, abych touto cestou informovala vedení města o našem stanovisku, které jsme zaujali na společné schůzce dne 27. 1. 2015:
-
na úvod chci poděkovat novému vedení města za vstřícnost a ochotu i nadále komunikovat a především již konečně řešit tristní dopravní situaci v našem městě,
-
jsme přesvědčeni, že jsme se velkou měrou zasloužili o to, že „přivaděč“ je prioritou číslo jedna ve Strategii rozvoje města do roku 2020,
-
už rok a půl se snažíme jednáním s politiky, CHKO, autodopravci, projektanty a v neposlední řadě i aktivními občany dojít ke konsenzu a vyřešit tuto otázku na mnoho let a s čistým svědomím vůči našim dětem,
-
plně si uvědomujeme, že zatížení obyvatel na dosavadní silnici 1/13 z Jílového přes Bynov je dlouhodobě neudržitelné, ale odmítáme ulehčit této části Děčína pouze tím, že tatáž zátěž bude přenesena na jinou skupinu obyvatel,
-
při vědomí toho, že proces EIA na varianty Pastýřskou a Chrochvickou stále běží, znovu deklarujeme, že naši plnou podporu budou mít pouze ty varianty přivaděče, které budou obchvatem města a nikoliv jeho průtahem,
-
jednomyslně jsme se shodli na tom, že jak varianta Pastýřská, tak varianta Chrochvická průtahem jsou a tedy nikdy naši podporu mít nebudou. Využijeme naopak všech dostupných prostředků, abychom jim zabránili,
-
na více než 30 schůzkách v minulém roce jsme vytipovali 2 varianty, u kterých došlo ke konsenzu a umožňují rovněž navázat na Vilsnickou spojku:
-
po stávající E 442 podél Labe do Ústí nad Labem,
-
Zelenou,
-
sehnali jsme značnou část finančních prostředků na studii proveditelnosti pro tyto dvě varianty, po dohodě s vedením města dali důvěru HSRD a očekáváme, že peníze budou vynaloženy za tím účelem, ke kterému byly věnovány,
-
nemáme právo městu určovat, jakou studii si nakonec prostřednictvím HSRD zadá, kolik variant bude posuzovat a kolik za ni celkem zaplatí. Žádáme jen veřejné ujištění, že proveditelnost u obou námi navrhovaných variant bude v této studii ošetřena do té míry, aby mohla být kterákoliv z nich později zařazena bez problému do územního plánu města a nebyla v případném procesu EIA handicapovaná vůči těm, které studii proveditelnosti již mají,
-
ani jednu z těchto dvou variant neupřednostňujeme, to je úkolem odborníků. Obě jsou ale obchvatem, takže pro jejich prosazení máte naši plnou podporu.